ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
PREAMBULUM
A BOMM KFT, mint Szolgáltató, valamint a szolgáltatást igénybe vevő Páciens (a továbbiakban
együttesen: Felek) között létrejött Egészségügyi szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződésekre a Felek
ellenkező tartalmú írásbeli megállapodása hiányában a jelen Általános Szerződési Feltételek (a
továbbiakban: ÁSZF) az irányadók.
Jelen ÁSZF általános jelleggel irányadó mindazon kérdésekben, amelyekről a Felek – között az Egyedi
árajánlat kifejezetten nem rendelkezik és amely ilyen módon a Felek közötti szerződés elválaszthatatlan
részét képezi.
Páciens az Egyedi árajánlat elfogadásával, illetve a Szolgáltatás igénybevételével elismeri, hogy a jelen
ÁSZF-et megismerte, elolvasta, megértette, tudomásul vette, és annak rendelkezéseit magára nézve
kötelezőnek ismeri el.
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
Alapfogalmak megnevezés és leírása
Jelen ÁSZF alkalmazása és a szolgáltatások igénybevétele során a következő fogalmak az alábbi
tartalommal bírnak.
- Szolgáltató: BOMM Kft. (Székhely: 2100 Gödöllő, Jászóvár utca 30., Cégjegyzékszám: 13-09-
138309, Adószám: 22723077-2-13) - Szolgáltatás helye: Boróka Egészségház 2100 Gödöllő, Boróka utca 22
- Páciens: a Szolgáltató által nyújtott Egészségügyi szolgáltatást igénybe vevő személy
- Egészségügyi szolgáltatás (továbbiakban: Egészségügyi szolgáltatás vagy Szolgáltatás):
Szolgáltató által nyújtott minden olyan egészségügyi és egyéb kiegészítő szolgáltatás, amely a
Páciens egészségének megőrzése, továbbá a megbetegedések megelőzése, korai felismerése,
megállapítása, gyógykezelése, életveszély elhárítása, a megbetegedés következtében kialakult
állapot javítása vagy a további állapotromlás megelőzése céljából a beteg vizsgálatára és
kezelésére, gondozására, ápolására, egészségügyi rehabilitációjára, a fájdalom és a szenvedés
csökkentésére, továbbá a fentiek érdekében a beteg vizsgálati anyagainak feldolgozására irányul,
ideértve a gyógyszerekkel, a gyógyászati segédeszközökkel, a gyógyászati ellátásokkal
kapcsolatos külön jogszabály szerinti tevékenységet is. - Egészségügyi ellátás: Páciens egészségi állapota által indokolt Egészségügyi szolgáltatások
összessége - Járóbeteg szakellátás: Páciens folyamatos ellátását, gondozását végző orvos beutalása vagy a beteg
jelentkezése alapján, szakorvos által végzett egyszeri, ill. alkalomszerű egészségügyi ellátás s a
fekvőbeteg-ellátást nem igénylő krónikus betegség esetén a folyamatos szakorvosi gondozás. - Diagnosztikai ellátás: Páciens folyamatos ellátását végző orvos javaslata alapján képalkotó
diagnosztikai vizsgálat készítése, képalkotó eljárások közül teljes körű ultrahang diagnosztika és
laborvizsgálatok teljes - a külsős partner által biztosított – spektruma - Szolgáltatási szerződés: Felek között a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételekkel létrejött olyan
megállapodás, melyben Szolgáltató az Egészségügyi szolgáltatás nyújtását vállalja s a szolgáltatás
igénybevételére irányuló időpontfoglalással jön létre. - Egészségügyi dokumentáció: az Egészségügyi szolgáltatás során a Szolgáltató, illetve a nevében
eljáró egészségügyi dolgozó tudomására jutó, a Páciens kezelésével kapcsolatos egészségügyi és
személyazonosító adatokat tartalmazó feljegyzés, nyilvántartás vagy bármilyen más módon
rögzített adat, függetlenül annak hordozójától vagy formájától. - Szolgáltatási díj: Páciens által a Szolgáltatás igénybevételéért fizetendő díj. A mindenkor hatályos
díjszabást Szolgáltató honlapján teszi közzé. - Díjfizető: alapesetben a Páciens, vagy a jelen ÁSZF alapján ügyfélnek tekintendő és a díjfizetésre
kötelezettséget vállaló harmadik személy, aki az Ügyféllel fennálló jogviszonya alapján a
Szolgáltatási díj megfizetésére az Ügyfél helyett köteles.
I. ÁSZF HATÁLYA, MÓDOSÍTÁSA, SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
- Jelen ÁSZF hatálya kiterjed Felek közötti jogviszonyra és meghatározza a Szolgáltató által
nyújtott Egészségügyi szolgáltatások nyújtásának feltételeit - Jelen ÁSZF alapján Járóbeteg szakellátás igénybevétele esetén a Szolgáltatási Szerződés akkor lép
hatályba, amikor Páciens a Szolgáltatónál Járóbetegszakellátásra vonatkozóan időpontot foglal - Felek kifejezetten megállapodnak abban, hogy a Szolgáltatási szerződést jelen ÁSZF ismeretében
kötik meg és azt a közöttük létrejött megállapodás elválaszthatatlan részének tekintik. - Az Egészségügyi szolgáltatás megrendelésével Páciens a jelen ÁSZF rendelkezéseit magára nézve
kötelezőnek ismeri el és tudomásul veszi, hogy Szolgáltató Szolgáltatásait jelen ÁSZF alapján
nyújtja - Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF-ét egyoldalúan módosítani, köteles azonban a módosítás tényét és
a módosult ÁSZF-ét honlapján közzétenni, melyet Ügyfél tudomásul vesz. Jelen ÁSZF
módosítása nem hat ki a Felek között a módosítást megelőzően létrejött Szolgáltatási
Szerződésekre - Szolgáltató a mindenkor hatályos ÁSZF-ét honlapján Páciens számára hozzáférhetővé teszi
II. SZOLGÁLTATÓ JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
- Szolgáltató a hatályos jogszabályok, szakmai protokollok elfogadásával létrejött Szolgáltatási
szerződés, valamint annak mellékletei, és a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételek szerint vállalja
egészségügyi és más kapcsolódó Szolgáltatások nyújtását az Páciens részére - Szolgáltató kijelenti, hogy a Szolgáltatás nyújtásához szükséges valamennyi engedéllyel és
megfelelő szakmai ismeretekkel rendelkezik, a Szolgáltatás nyújtásához szükséges, a
vonatkozó jogszabályokban meghatározott tárgyi-, személyi feltételekkel, valamint a
tevékenységekre vonatkozó általános szakmai felelősségbiztosítással részben Szolgáltató,
részben Személyes Közreműködői rendelkeznek - Szolgáltató valamennyi Szolgáltatását a tevékenységére vonatkozó minőségi és szakmai
kritériumoknak megfelelően, a mindenkor hatályos jogszabályoknak, szakmai protokolloknak
és a magyar ellátási standardoknak megfelelően nyújtja - Szolgáltató Pácienst kizárólag előzetes bejelentkezés alapján fogad s nyújt részére
Egészségügyi szolgáltatást - Szolgáltató a tevékenysége során mindig a Páciens érdekeinek figyelembevételével, a tőle
elvárható legnagyobb körültekintéssel és gondossággal jár el - Szolgáltató rendes nyitvatartási idejében a honlapján aktuálisan elérhető szolgáltatásokat, az
ott meghatározott Szolgáltatási díj ellenében nyújtja. Egyes beavatkozás esetén egyedi
árajánlat készül azon eljárás egyedi sajátossága alapján. - Szolgáltató által nyújtott valamennyi Szolgáltatás magánszolgáltatás, azok a
társadalombiztosítási szolgáltatásoktól teljes mértékben függetlenül kezelendőek. - Szolgáltató a Szolgáltatásokat saját egészségügyi alkalmazottai és közreműködői
igénybevételével nyújtja.
III. PÁCIENS JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
- Páciens kijelenti, hogy a Szolgáltató által nyújtott Egészségügyi szolgáltatást szabad
önrendelkezési jogának biztosítása mellett előzetes bejelentkezés alapján veszi igénybe. - Egészségügyi szolgáltatás igénybevétele előtt Páciens azonosításához személyazonosság
igazolására szolgáló érvényes igazolványt (személyi igazolvány, útlevél, vezetői engedély) kell
felmutatni a betegfelvétel során a Szolgáltató által megbízott személynek. Ennek megtagadása
esetén a Szolgáltató a Szolgáltatás nyújtását megtagadhatja. - Pácienst megilleti az önrendelkezési jog, amely kizárólag törvényben meghatározott esetekben
korlátozható. Az önrendelkezési jog keretén belül joga van arra, hogy a kivizsgálását, kezelését
érintő döntésekben részt vegyen és az egészségügyi beavatkozáshoz megtévesztéstől,
fenyegetéstől és kényszertől mentes, megfelelő tájékoztatáson alapuló beleegyezését adja. - Páciensnek joga van a számára egyéniesített formában megadott teljes körű és részletes
tájékoztatásra egészségi állapotáról, annak orvosi megítéléséről, a javasolt vizsgálatokról,
beavatkozásokról, azok elvégzésének vagy elmaradásának lehetséges előnyeiről vagy hátrányairól,
a beavatkozás, vizsgálat tervezett időpontjáról és az azzal összefüggő valamennyi körülményről,
valamint jogosult további kérdések feltételére is. A tájékoztatási jog gyakorlása során Páciens
jogosult tolmács, illetve jeltolmács igénybevételére. Szolgáltató a Páciens által delegált tolmács
kiválasztásáért és tevékenységéért felelősséget nem vállal, annak valamennyi díját és költségét a
Páciens köteles viselni. Páciens a műtéti és endoszkópos ellátásra vonatkozó beleegyező
nyilatkozat aláírásával – vagy amennyiben erre nem képes, két tanú együttes jelenlétében szóban
vagy más módon megtett beleegyező nyilatkozata formájában - elismeri, hogy az igénybe venni
kívánt szolgáltatásra vonatkozó tájékoztatást a Szolgáltatótól, illetve annak képviseletében eljáró
személytől teljeskörűen megkapta, valamennyi feltett kérdésére kielégítő választ kapott. - Páciens az őt érintő tájékoztatásról a vonatkozó jogszabályban foglaltak szerint lemondhat kivéve,
ha betegsége természetét ismernie kell ahhoz, hogy mások egészségét ne veszélyeztesse. - Páciens jogosult a vizsgálat, kezelés elvégzéséhez való beleegyezését bármikor visszavonni,
azonban a beleegyezés alapos ok nélküli visszavonása esetén köteles a felmerült költségeket a
Szolgáltató részére megtéríteni. Ellátás visszautasítása esetén a Páciens állapotromlásáért a
Szolgáltatót felelősség nem terheli. - Páciens jogosult megismerni a róla készült egészségügyi dokumentációban szereplő adatait,
jogosult a dokumentációba betekinteni, valamint arról másolatot kérni. - Páciens a Szolgáltatás igénybevétele során köteles a vonatkozó jogszabályokat és a Szolgáltató
működési rendjét s a többi Páciens jogát tiszteletben tartani. - Páciens köteles a Szolgáltatóval – amennyiben egészségi állapota ezt lehetővé teszi – képességei
és ismeretei szerint együttműködni. Ennek keretében:
a) tájékoztatni őket mind arról, amely szükséges a kórisme megállapításához, a megfelelő
kezelési terv elkészítéséhez és a beavatkozások elvégzéséhez, így különösen minden korábbi
betegségéről, gyógykezeléséről, gyógyszer vagy gyógyhatású készítmény szedéséről,
egészségkárosító kockázati tényezőiről,
b) tájékoztatni őket - saját betegségével összefüggésben – mind arról, amely mások életét vagy
testi épségét veszélyeztetheti, így különösen a fertőző betegségekről és a foglalkozás végzését
kizáró megbetegedésekről és állapotokról,
c) az egészségügyért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) rendeletében foglalt fertőző
betegségek esetén megnevezni azon személyeket, akiktől a fertőző betegséget megkaphatta,
illetve akiket megfertőzhetett,
d) tájékoztatni őket minden, az egészségügyi ellátást érintő, általa korábban tett
jognyilatkozatáról,
e) a gyógykezelésével kapcsolatban tőlük kapott rendelkezéseket betartani,
f) a gyógyintézet házirendjét betartani,
g) a jogszabály által előírt térítési díjat megfizetni,
h) jogszabályban előírt személyes adatait hitelt érdemlően igazolni. - Páciens tudomásul veszi, hogy vizsgálata, gyógykezelése során egy kísérő lehet jelen és az
egészségügyi tevékenységet nem zavarhatja. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy
járványügyi és egyéb belső hatáskörben meghatározott esetekben a kísérő jelenlétét megtiltsa.
Erről a Pácienst előzetesen a Szolgáltató tájékoztatja honlapján és az ellátás helyszínén is. - Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató rendelőiben és nyilvános várakozó helyiségeiben
őrizetlenül hagyott értéktárgyak eltulajdonításáért vagy megrongálódásáért a Szolgáltatót
felelősség nem terheli. - Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató helyiségeibe éles lőfegyvert, robbanóanyagot,
gyúlékony anyagot vagy szúró fegyvert behozni szigorúan tilos. Amennyiben Páciens ezen előírást
megszegi, úgy a Szolgáltató helyiségeiből – akár rendőri segítség igénybevételével – eltávolítható,
amely miatt a Szolgáltatót semmiféle kárfelelősség nem terheli, Páciens a szolgáltatási díj
visszatérítésére nem tarthat igényt. - Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató helyiségeiben tilos a dohányzás, szemetelés
- Páciens tudomásul veszi, hogy nem léphet fel trágárul vagy fenyegetően a Szolgáltató
munkatársaival szemben. - Szolgáltató vagyontárgyainak akár szándékos, akár gondatlan megrongálása esetén köteles a
Páciens az ebből eredő kárt megtéríteni. - Páciens tudomásul veszi, hogy fenti rendelkezések megszegése esetén a Szolgáltató kártérítési
felelősségének kizárása mellett jogosult a Pácienst a Szolgáltatásból azonnali hatállyal kizárni.
IV. FELELŐSSÉG
- A Szolgáltató Szolgáltatásait a Páciens saját elhatározásából veszi igénybe. Szolgáltató
mindent megtesz a Páciens gyógyítása érdekében, de az emberi szervezet biológiai reagáló
képességétől, illetve az előre nem látható tényezőktől függően az eredmény és a végleges
gyógyulási idő az átlagostól eltérhet. - Páciens tudomásul veszi, hogy valamennyi orvosi beavatkozásnak van kockázata, amelyért
sem az orvos, sem a Szolgáltató nem tehető felelőssé, azt a Páciensnek kell viselnie. - Páciens köteles betartani az ellátás során közreműködő orvosok és más egészségügyi
személyzet utasításait, az előírt gyógyszereket az orvosi rendelvénynek megfelelően szedni, az
előírt terápia utasításait megtartani. Ennek Páciens általi elmulasztása miatt bekövetkező
károkért, következményekért Szolgáltató nem vállal felelősséget. Ugyanígy kizárja a
Szolgáltató a felelősségét akkor, ha a Páciens az előírt kezeléseken, vizsgálatokon nem jelenik
meg és ezzel összefüggésben áll egészségkárosodása. - Szolgáltató nem vállal felelősséget az olyan szövődményért, illetve következményért, amely
abból ered, hogy a Páciens a Szolgáltatási szerződésben, illetve jelen ÁSZF-ben
meghatározott kötelezettségeit, valamint a kezelőorvosa utasításait, javaslatait nem tartja be,
az előírt kontrollvizsgálatokon nem jelenik meg, valamint, ha más szolgáltató szolgáltatásait is
igénybe veszi és erről Szolgáltató orvosát részletesen nem tájékoztatta.
V. ADATKEZELÉS, ADATVÉDELEM
- A Szolgáltatás igénybevételéhez nélkülözhetetlen a Páciens személyes adatainak rögzítése.
Szolgáltató köteles a Szolgáltatás nyújtása során tudomására jutott személyes, illetve
különleges adatokat az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló
2011. évi CXII. számú törvény, valamint az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes
adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. számú törvény rendelkezéseinek
megfelelően kezelni, azokat kizárólag a jogszabályban feljogosított személyek részére adhatja
ki. - Abban az esetben, ha a Páciens a szolgáltatás díját a magán egészségbiztosító vagy
egészségpénztár közbeiktatásával fizeti, és az ehhez történő elszámoláshoz szükséges, az
Páciens hozzájárul a személyes adatainak a biztosító vagy egészségpénztár részére történő
továbbításához. - Tekintettel arra a jogszabályi kötelezettségre, hogy Szolgáltató köteles az egészségügyi
adatokat az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térbe (EESZT) továbbítani, ezért Ügyfél
tudomásul veszi, hogy okirattal kell igazolnia Társadalombiztosítási Azonosító Jelét (TAJ
szám), valamint személyazonosságát. Amennyiben ezen kötelezettségének Páciens nem tesz
eleget, úgy ennek valamennyi következményét vállalja, Szolgáltató pedig ezzel kapcsolatos
kártérítési kötelezettségét kizárja.
VI. ÜGYFÉLSZOLGÁLAT – PANASZKEZELÉS
- Az Egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos felvilágosítások, valamint a reklamációk ügyében a
Szolgáltató munkatársa jár el. (Elérhetőségek: www.borokaegeszseghaz.hu ) - Az Egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos reklamációt, panaszt a Szolgáltató annak érkezésétől
számított 30 munkanapon belül bírálja el és annak eredményéről írásban értesíti az Ügyfelet az
általa megadott elérhetőségen.
VII. JÁRÓBETEG SZAKELLÁTÁS SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELE
- Páciens a Szolgáltató Járóbeteg szakellátási szolgáltatásait előzetes időpontegyeztetéssel veheti
igénybe a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek mellett. A Szolgáltató által nyújtott és a
Páciens által igénybe vehető szolgáltatások jegyzékét és árát a Szolgáltató mindenkori
honlapján elérhető árjegyzéke tartalmazza. Szolgáltató árairól személyesen és telefonon
keresztül kérhet információt. - Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges a Szolgáltató
rendelkezésére bocsátania az alábbi adatokat:
Családi és utónév,
Születési hely és idő,
Anyja neve,
TAJ száma, (amennyiben Páciens rendelkezik TAJ kártyával),
Lakcím/számlázási cím,
telefonszám,
e-mail cím. - Páciens köteles a kezeléseken és a vizsgálatokon az előzetesen egyeztetett időpontban, arra
alkalmas fizikai és pszichikai állapotban illetve, ha a Szolgáltató előírt ilyet, akkor az előírás
szerinti előkészítés után megjelenni, ellenkező esetben a Szolgáltató jogosult a Járóbeteg
ellátás nyújtását megtagadni. Vizsgálatra nem alkalmas állapotban történő megjelenés meg
nem jelenésnek számít, Felek az ilyen esetre előírt rendelkezéseket alkalmazzák. - Járóbeteg szakellátás igénybevétele során Pácienst mindazok a jogok és kötelezettségek
megilletik és terhelik, amelyek jelen ÁSZF Általános rendelkezések III. pontjában rögzítésre
kerültek, az alábbi eltérésekkel: tekintettel arra, hogy a Felek közötti Szolgáltatási szerződés
ráutaló magatartással, a Szolgáltatónál történő időpontfoglalással hatályba lép. Amennyiben a
Páciens a vizsgálatba való beleegyezését az ellátás során tagadja meg, a Szolgáltató a
szolgáltatási díjra jogosulttá válik. - Páciens tudomásul veszi, hogy Járóbeteg szakellátás igénybevétele esetén az adott
vizsgálathoz, kezeléshez (az invazív vizsgálatok kivételével) a beleegyezését szóban vagy
ráutaló magatartással adja meg. Invazív beavatkozás esetén a Páciens írásbeli, vagy -
amennyiben erre nem képes – két tanú együttes jelenlétében szóban vagy más módon megtett
nyilatkozata szükséges. Páciens a vizsgálat, kezelés visszautasításáról köteles a Szolgáltatót
írásban, az ambuláns lapra tett saját kezűleg írt és aláírt feljegyzéssel tájékoztatni. - Amennyiben a vizsgálatok során a Szolgáltató orvosa további diagnosztikai vizsgálatokat
indikált, amelyek eredménye, kiértékelése későbbi időpontban történik, Páciens tudomásul
veszi, hogy ezek alapján az összefoglaló vélemény díját a konzultáció díja nem fedezi.
Amennyiben Ügyfél/Páciens ezen kiértékelési lehetőséggel nem kíván élni, úgy Szolgáltató
ezen leleteket nem ellenőrzi és az e miatt előálló egészségkárosodásért felelősségre nem
vonható. - Páciens tudomásul vesz, hogy a lefoglalt szolgáltatás tartalmán a helyszínen módosítani csak
új időpont foglalásával lehetséges. - Páciens tudomásul veszi, hogy a Járóbeteg szakellátás csak részben történő igénybevétele
esetén sem tarthat igényt a szolgáltatási díj részben vagy egészben történő visszatérítésére.
VIII. LEMONDÁSI ÉS MÓDOSÍTÁSI FELTÉTELEK, MEG NEM JELENÉSEK ÉS KÉSÉSEK
KEZELÉSE
- Lemondás és módosítás: Páciens tudomásul veszi, hogy a járóbeteg egészségügyi ellátásra
vonatkozó előre egyeztetett időpontot csak indokolt esetben, legalább 72 órával a lefoglalt
időpontot megelőzően jogosult lemondani vagy módosítani. A lemondási/módosítási igény
jelzése történhet a Szolgáltató időpontfoglalási csatornái valamelyikén. Amennyiben a
lemondásra vagy módosításra a lefoglalt időponthoz képest 72 órán belüli időpontban kerül
sor, úgy Szolgáltató jogosult a mindenkori árjegyzékében feltüntetett mértékű kötbért
számlázni a Páciens felé. - Meg nem jelenés: Páciens tudomásul veszi, hogy amennyiben lefoglalt vizsgálaton – akár
neki fel nem róható okból – nem jelenik meg, úgy a Szolgáltató minden további
jognyilatkozat nélkül jogosulttá válik a Páciens által igénybe nem vett járóbeteg szakellátás
kapcsán a kötbérre. - Késés: Páciens tudomásul veszi, hogy amennyiben az előre egyeztetett időponthoz képest
jelentős késéssel jelenik meg – akár neki fel nem róható okból kifolyólag is - a Szolgáltató
a járóbeteg egészségügyi ellátást nem tudja megkezdeni. Szolgáltató járóbeteg ellátás
esetén 10 perc késést jelentős késésnek tekinti. Páciens tudomásul veszi, hogy késése
esetén a Szolgáltató a rendelési időt nem köteles meghosszabbítani. Páciens tudomásul
veszi, hogy a késése miatt elmaradt Szolgáltatás miatt kártérítésre nem tarthat igényt. - Amennyiben szakmai okokból a Szolgáltató a már megjelent Páciens számára az
előjegyzett időponthoz képest későbbi időpontban vagy egyáltalán nem tudja megkezdeni a
Szolgáltatást, úgy a 30 percet meghaladó csúszás esetén Páciens jogosult új időpontot
kérni, a Páciens egyéb kártérítésre nem tarthat igényt. - Amennyiben az előre egyeztetett időpontot Szolgáltató mondja le, úgy köteles az Ügyfél
számára új időpontot felajánlani. Szolgáltató az új időpont adási kötelezettségének eleget
tesz, amennyiben az eredeti foglalás szerinti szakterületnek megfelelő szakembert állít. - Amennyiben a Páciens adott napra több foglalással is rendelkezik és Szolgáltató ezek
közül bármelyiket nem tudja biztosítani (lemondja), úgy a Páciens jogosult az aznapi
előjegyzéseit más napra áthelyezni kötbérfizetési kötelezettség nélkül.
IX. A SZOLGÁLTATÁSI DÍJ ÉS ANNAK KIEGYENLÍTÉSE
- Páciens a járóbetegszakellátás igénybevételéért Szolgáltatási díjat köteles fizetni
Szolgáltatónak. Szolgáltató a mindenkor érvényes díjait árjegyzéke tartalmazza és
honlapján tesz közzé. Szolgáltató az árváltozás jogát fenntartja. - A szolgáltatási díj az árjegyzékben szereplő szolgáltatás ellenértéke. Páciens tudomásul
veszi, hogy a lefoglalt szolgáltatáson túl orvosszakmai szempontok alapján egyéb
díjköteles szolgáltatások, valamint felhasznált gyógyszerek, gyógyászati
segédeszközök árát bizonyos esetekben ezen felül szükséges térítenie, kérésére erről
Szolgáltató tájékoztatást köteles adni. - Páciens tudomásul veszi, hogy az orvosszakma szabályainak és Szolgáltató belső
eljárásrendjének megfelelően az eredmények kiértékelésére adott esetben külön
szakorvosi kontrollvizsgálat keretében a további teendők, vizsgálatok, kezelés
átbeszélésével együtt kerülhet sor, amely Páciens részéről további díjfizetési
kötelezettséggel járhat. - Szolgáltató a Páciens részére papír alapú számlát állít ki.
- Szolgáltatási díj számlázása és kiegyenlítése magyar forintban (HUF) történik.
- A Szolgáltatási díj a Szolgáltatás igénybevételekor készpénzben, bankkártyával,
egyenlíthető ki - Amennyiben a Páciens a Szolgáltatást valamely, a Szolgáltatóval szerződésben álló
biztosító, ellátásszervező vagy egészségpénztár finanszírozásával kívánja igénybe
venni, vagy bármely egyéb okból a számlát a saját nevétől eltérő névre kéri kiállítani
úgy köteles azt a számla kiállítását megelőzően jelezni. Páciens szintén köteles a
számla kiállítását megelőzően jelezni, ha a számlán bármilyen megjegyzést kér
feltüntetni. - Fizetési késedelem esetén a Szolgáltató jogosult megtagadni minden további
Egészségügyi szolgáltatás nyújtását a Páciens részére, amíg Szolgáltatóval szemben
tartozása áll fenn.
X. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
- Szolgáltató a mindenkor hatályos ÁSZF-ét honlapján közzéteszi.
- Szolgáltató a jelen ÁSZF-ét jogosult egyoldalúan módosítani, a módosítások hatályba lépését
megelőzően 30 nappal köteles a változásokat arra irányuló felhívással honlapján közzétenni. - Felek kölcsönösen kijelentik, hogy a Szolgáltatással kapcsolatosan felmerült vitájukat
elsődlegesen békés úton rendezik. Amennyiben az ezzel kapcsolatos tárgyalások nem vezetnek
eredményre, úgy Felek az értékhatár függvényében alávetik magukat a Szolgáltató székhelye
szerint hatáskörrel és illetékeséggel és rendelkező Bíróság kizárólagos döntésének. - Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény, az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény, az egészségügyi és hozzájuk
kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. XLVII. törvény
rendelkezései, valamint a mindenkor hatályos vonatkozó jogszabályok és szakmai protokollok
az irányadók.