ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

PREAMBULUM

A BOMM KFT, mint Szolgáltató, valamint a szolgáltatást igénybe vevő Páciens (a továbbiakban
együttesen: Felek) között létrejött Egészségügyi szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződésekre a Felek
ellenkező tartalmú írásbeli megállapodása hiányában a jelen Általános Szerződési Feltételek (a
továbbiakban: ÁSZF) az irányadók.
Jelen ÁSZF általános jelleggel irányadó mindazon kérdésekben, amelyekről a Felek – között az Egyedi
árajánlat kifejezetten nem rendelkezik és amely ilyen módon a Felek közötti szerződés elválaszthatatlan
részét képezi.

Páciens az Egyedi árajánlat elfogadásával, illetve a Szolgáltatás igénybevételével elismeri, hogy a jelen
ÁSZF-et megismerte, elolvasta, megértette, tudomásul vette, és annak rendelkezéseit magára nézve
kötelezőnek ismeri el.

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

Alapfogalmak megnevezés és leírása

Jelen ÁSZF alkalmazása és a szolgáltatások igénybevétele során a következő fogalmak az alábbi
tartalommal bírnak.
 

  1. Szolgáltató: BOMM Kft. (Székhely: 2100 Gödöllő, Jászóvár utca 30., Cégjegyzékszám: 13-09-
    138309, Adószám: 22723077-2-13)
  2. Szolgáltatás helye: Boróka Egészségház 2100 Gödöllő, Boróka utca 22
  3. Páciens: a Szolgáltató által nyújtott Egészségügyi szolgáltatást igénybe vevő személy
  4. Egészségügyi szolgáltatás (továbbiakban: Egészségügyi szolgáltatás vagy Szolgáltatás):
    Szolgáltató által nyújtott minden olyan egészségügyi és egyéb kiegészítő szolgáltatás, amely a
    Páciens egészségének megőrzése, továbbá a megbetegedések megelőzése, korai felismerése,
    megállapítása, gyógykezelése, életveszély elhárítása, a megbetegedés következtében kialakult
    állapot javítása vagy a további állapotromlás megelőzése céljából a beteg vizsgálatára és
    kezelésére, gondozására, ápolására, egészségügyi rehabilitációjára, a fájdalom és a szenvedés
    csökkentésére, továbbá a fentiek érdekében a beteg vizsgálati anyagainak feldolgozására irányul,
    ideértve a gyógyszerekkel, a gyógyászati segédeszközökkel, a gyógyászati ellátásokkal
    kapcsolatos külön jogszabály szerinti tevékenységet is.
  5. Egészségügyi ellátás: Páciens egészségi állapota által indokolt Egészségügyi szolgáltatások
    összessége
  6. Járóbeteg szakellátás: Páciens folyamatos ellátását, gondozását végző orvos beutalása vagy a beteg
    jelentkezése alapján, szakorvos által végzett egyszeri, ill. alkalomszerű egészségügyi ellátás s a
    fekvőbeteg-ellátást nem igénylő krónikus betegség esetén a folyamatos szakorvosi gondozás.
  7. Diagnosztikai ellátás: Páciens folyamatos ellátását végző orvos javaslata alapján képalkotó
    diagnosztikai vizsgálat készítése, képalkotó eljárások közül teljes körű ultrahang diagnosztika és
    laborvizsgálatok teljes - a külsős partner által biztosított – spektruma
  8. Szolgáltatási szerződés: Felek között a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételekkel létrejött olyan
    megállapodás, melyben Szolgáltató az Egészségügyi szolgáltatás nyújtását vállalja s a szolgáltatás
    igénybevételére irányuló időpontfoglalással jön létre.
  9. Egészségügyi dokumentáció: az Egészségügyi szolgáltatás során a Szolgáltató, illetve a nevében
    eljáró egészségügyi dolgozó tudomására jutó, a Páciens kezelésével kapcsolatos egészségügyi és
    személyazonosító adatokat tartalmazó feljegyzés, nyilvántartás vagy bármilyen más módon
    rögzített adat, függetlenül annak hordozójától vagy formájától.
  10. Szolgáltatási díj: Páciens által a Szolgáltatás igénybevételéért fizetendő díj. A mindenkor hatályos
    díjszabást Szolgáltató honlapján teszi közzé.
  11. Díjfizető: alapesetben a Páciens, vagy a jelen ÁSZF alapján ügyfélnek tekintendő és a díjfizetésre
    kötelezettséget vállaló harmadik személy, aki az Ügyféllel fennálló jogviszonya alapján a
    Szolgáltatási díj megfizetésére az Ügyfél helyett köteles.


I. ÁSZF HATÁLYA, MÓDOSÍTÁSA, SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE

  1. Jelen ÁSZF hatálya kiterjed Felek közötti jogviszonyra és meghatározza a Szolgáltató által
    nyújtott Egészségügyi szolgáltatások nyújtásának feltételeit
  2. Jelen ÁSZF alapján Járóbeteg szakellátás igénybevétele esetén a Szolgáltatási Szerződés akkor lép
    hatályba, amikor Páciens a Szolgáltatónál Járóbetegszakellátásra vonatkozóan időpontot foglal
  3. Felek kifejezetten megállapodnak abban, hogy a Szolgáltatási szerződést jelen ÁSZF ismeretében
    kötik meg és azt a közöttük létrejött megállapodás elválaszthatatlan részének tekintik.
  4. Az Egészségügyi szolgáltatás megrendelésével Páciens a jelen ÁSZF rendelkezéseit magára nézve
    kötelezőnek ismeri el és tudomásul veszi, hogy Szolgáltató Szolgáltatásait jelen ÁSZF alapján
    nyújtja
  5. Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF-ét egyoldalúan módosítani, köteles azonban a módosítás tényét és
    a módosult ÁSZF-ét honlapján közzétenni, melyet Ügyfél tudomásul vesz. Jelen ÁSZF
    módosítása nem hat ki a Felek között a módosítást megelőzően létrejött Szolgáltatási
    Szerződésekre
  6. Szolgáltató a mindenkor hatályos ÁSZF-ét honlapján Páciens számára hozzáférhetővé teszi


II. SZOLGÁLTATÓ JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

  1. Szolgáltató a hatályos jogszabályok, szakmai protokollok elfogadásával létrejött Szolgáltatási
    szerződés, valamint annak mellékletei, és a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételek szerint vállalja
    egészségügyi és más kapcsolódó Szolgáltatások nyújtását az Páciens részére
  2. Szolgáltató kijelenti, hogy a Szolgáltatás nyújtásához szükséges valamennyi engedéllyel és
    megfelelő szakmai ismeretekkel rendelkezik, a Szolgáltatás nyújtásához szükséges, a
    vonatkozó jogszabályokban meghatározott tárgyi-, személyi feltételekkel, valamint a
    tevékenységekre vonatkozó általános szakmai felelősségbiztosítással részben Szolgáltató,
    részben Személyes Közreműködői rendelkeznek
  3. Szolgáltató valamennyi Szolgáltatását a tevékenységére vonatkozó minőségi és szakmai
    kritériumoknak megfelelően, a mindenkor hatályos jogszabályoknak, szakmai protokolloknak
    és a magyar ellátási standardoknak megfelelően nyújtja
  4. Szolgáltató Pácienst kizárólag előzetes bejelentkezés alapján fogad s nyújt részére
    Egészségügyi szolgáltatást
  5. Szolgáltató a tevékenysége során mindig a Páciens érdekeinek figyelembevételével, a tőle
    elvárható legnagyobb körültekintéssel és gondossággal jár el
  6. Szolgáltató rendes nyitvatartási idejében a honlapján aktuálisan elérhető szolgáltatásokat, az
    ott meghatározott Szolgáltatási díj ellenében nyújtja. Egyes beavatkozás esetén egyedi
    árajánlat készül azon eljárás egyedi sajátossága alapján.
  7. Szolgáltató által nyújtott valamennyi Szolgáltatás magánszolgáltatás, azok a
    társadalombiztosítási szolgáltatásoktól teljes mértékben függetlenül kezelendőek.
  8. Szolgáltató a Szolgáltatásokat saját egészségügyi alkalmazottai és közreműködői
    igénybevételével nyújtja.

III. PÁCIENS JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

  1. Páciens kijelenti, hogy a Szolgáltató által nyújtott Egészségügyi szolgáltatást szabad
    önrendelkezési jogának biztosítása mellett előzetes bejelentkezés alapján veszi igénybe.
  2. Egészségügyi szolgáltatás igénybevétele előtt Páciens azonosításához személyazonosság
    igazolására szolgáló érvényes igazolványt (személyi igazolvány, útlevél, vezetői engedély) kell
    felmutatni a betegfelvétel során a Szolgáltató által megbízott személynek. Ennek megtagadása
    esetén a Szolgáltató a Szolgáltatás nyújtását megtagadhatja.
  3. Pácienst megilleti az önrendelkezési jog, amely kizárólag törvényben meghatározott esetekben
    korlátozható. Az önrendelkezési jog keretén belül joga van arra, hogy a kivizsgálását, kezelését
    érintő döntésekben részt vegyen és az egészségügyi beavatkozáshoz megtévesztéstől,
    fenyegetéstől és kényszertől mentes, megfelelő tájékoztatáson alapuló beleegyezését adja.
  4. Páciensnek joga van a számára egyéniesített formában megadott teljes körű és részletes
    tájékoztatásra egészségi állapotáról, annak orvosi megítéléséről, a javasolt vizsgálatokról,
    beavatkozásokról, azok elvégzésének vagy elmaradásának lehetséges előnyeiről vagy hátrányairól,
    a beavatkozás, vizsgálat tervezett időpontjáról és az azzal összefüggő valamennyi körülményről,
    valamint jogosult további kérdések feltételére is. A tájékoztatási jog gyakorlása során Páciens
    jogosult tolmács, illetve jeltolmács igénybevételére. Szolgáltató a Páciens által delegált tolmács
    kiválasztásáért és tevékenységéért felelősséget nem vállal, annak valamennyi díját és költségét a
    Páciens köteles viselni. Páciens a műtéti és endoszkópos ellátásra vonatkozó beleegyező
    nyilatkozat aláírásával – vagy amennyiben erre nem képes, két tanú együttes jelenlétében szóban
    vagy más módon megtett beleegyező nyilatkozata formájában - elismeri, hogy az igénybe venni
    kívánt szolgáltatásra vonatkozó tájékoztatást a Szolgáltatótól, illetve annak képviseletében eljáró
    személytől teljeskörűen megkapta, valamennyi feltett kérdésére kielégítő választ kapott.
  5. Páciens az őt érintő tájékoztatásról a vonatkozó jogszabályban foglaltak szerint lemondhat kivéve,
    ha betegsége természetét ismernie kell ahhoz, hogy mások egészségét ne veszélyeztesse.
  6. Páciens jogosult a vizsgálat, kezelés elvégzéséhez való beleegyezését bármikor visszavonni,
    azonban a beleegyezés alapos ok nélküli visszavonása esetén köteles a felmerült költségeket a
    Szolgáltató részére megtéríteni. Ellátás visszautasítása esetén a Páciens állapotromlásáért a
    Szolgáltatót felelősség nem terheli.
  7. Páciens jogosult megismerni a róla készült egészségügyi dokumentációban szereplő adatait,
    jogosult a dokumentációba betekinteni, valamint arról másolatot kérni.
  8. Páciens a Szolgáltatás igénybevétele során köteles a vonatkozó jogszabályokat és a Szolgáltató
    működési rendjét s a többi Páciens jogát tiszteletben tartani.
  9. Páciens köteles a Szolgáltatóval – amennyiben egészségi állapota ezt lehetővé teszi – képességei
    és ismeretei szerint együttműködni. Ennek keretében:
    a) tájékoztatni őket mind arról, amely szükséges a kórisme megállapításához, a megfelelő
    kezelési terv elkészítéséhez és a beavatkozások elvégzéséhez, így különösen minden korábbi
    betegségéről, gyógykezeléséről, gyógyszer vagy gyógyhatású készítmény szedéséről,
    egészségkárosító kockázati tényezőiről,
    b) tájékoztatni őket - saját betegségével összefüggésben – mind arról, amely mások életét vagy
    testi épségét veszélyeztetheti, így különösen a fertőző betegségekről és a foglalkozás végzését
    kizáró megbetegedésekről és állapotokról,
    c) az egészségügyért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) rendeletében foglalt fertőző
    betegségek esetén megnevezni azon személyeket, akiktől a fertőző betegséget megkaphatta,
    illetve akiket megfertőzhetett,
    d) tájékoztatni őket minden, az egészségügyi ellátást érintő, általa korábban tett
    jognyilatkozatáról,
    e) a gyógykezelésével kapcsolatban tőlük kapott rendelkezéseket betartani,
    f) a gyógyintézet házirendjét betartani,
    g) a jogszabály által előírt térítési díjat megfizetni,
    h) jogszabályban előírt személyes adatait hitelt érdemlően igazolni.
  10. Páciens tudomásul veszi, hogy vizsgálata, gyógykezelése során egy kísérő lehet jelen és az
    egészségügyi tevékenységet nem zavarhatja. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy
    járványügyi és egyéb belső hatáskörben meghatározott esetekben a kísérő jelenlétét megtiltsa.
    Erről a Pácienst előzetesen a Szolgáltató tájékoztatja honlapján és az ellátás helyszínén is.
  11. Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató rendelőiben és nyilvános várakozó helyiségeiben
    őrizetlenül hagyott értéktárgyak eltulajdonításáért vagy megrongálódásáért a Szolgáltatót
    felelősség nem terheli.
  12. Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató helyiségeibe éles lőfegyvert, robbanóanyagot,
    gyúlékony anyagot vagy szúró fegyvert behozni szigorúan tilos. Amennyiben Páciens ezen előírást
    megszegi, úgy a Szolgáltató helyiségeiből – akár rendőri segítség igénybevételével – eltávolítható,
    amely miatt a Szolgáltatót semmiféle kárfelelősség nem terheli, Páciens a szolgáltatási díj
    visszatérítésére nem tarthat igényt.
  13. Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató helyiségeiben tilos a dohányzás, szemetelés
  14. Páciens tudomásul veszi, hogy nem léphet fel trágárul vagy fenyegetően a Szolgáltató
    munkatársaival szemben.
  15. Szolgáltató vagyontárgyainak akár szándékos, akár gondatlan megrongálása esetén köteles a
    Páciens az ebből eredő kárt megtéríteni.
  16. Páciens tudomásul veszi, hogy fenti rendelkezések megszegése esetén a Szolgáltató kártérítési
    felelősségének kizárása mellett jogosult a Pácienst a Szolgáltatásból azonnali hatállyal kizárni.


IV. FELELŐSSÉG

  1. A Szolgáltató Szolgáltatásait a Páciens saját elhatározásából veszi igénybe. Szolgáltató
    mindent megtesz a Páciens gyógyítása érdekében, de az emberi szervezet biológiai reagáló
    képességétől, illetve az előre nem látható tényezőktől függően az eredmény és a végleges
    gyógyulási idő az átlagostól eltérhet.
  2. Páciens tudomásul veszi, hogy valamennyi orvosi beavatkozásnak van kockázata, amelyért
    sem az orvos, sem a Szolgáltató nem tehető felelőssé, azt a Páciensnek kell viselnie.
  3. Páciens köteles betartani az ellátás során közreműködő orvosok és más egészségügyi
    személyzet utasításait, az előírt gyógyszereket az orvosi rendelvénynek megfelelően szedni, az
    előírt terápia utasításait megtartani. Ennek Páciens általi elmulasztása miatt bekövetkező
    károkért, következményekért Szolgáltató nem vállal felelősséget. Ugyanígy kizárja a
    Szolgáltató a felelősségét akkor, ha a Páciens az előírt kezeléseken, vizsgálatokon nem jelenik
    meg és ezzel összefüggésben áll egészségkárosodása.
  4. Szolgáltató nem vállal felelősséget az olyan szövődményért, illetve következményért, amely
    abból ered, hogy a Páciens a Szolgáltatási szerződésben, illetve jelen ÁSZF-ben
    meghatározott kötelezettségeit, valamint a kezelőorvosa utasításait, javaslatait nem tartja be,
    az előírt kontrollvizsgálatokon nem jelenik meg, valamint, ha más szolgáltató szolgáltatásait is
    igénybe veszi és erről Szolgáltató orvosát részletesen nem tájékoztatta.

V. ADATKEZELÉS, ADATVÉDELEM

  1. A Szolgáltatás igénybevételéhez nélkülözhetetlen a Páciens személyes adatainak rögzítése.
    Szolgáltató köteles a Szolgáltatás nyújtása során tudomására jutott személyes, illetve
    különleges adatokat az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló
    2011. évi CXII. számú törvény, valamint az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes
    adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. számú törvény rendelkezéseinek
    megfelelően kezelni, azokat kizárólag a jogszabályban feljogosított személyek részére adhatja
    ki.
  2. Abban az esetben, ha a Páciens a szolgáltatás díját a magán egészségbiztosító vagy
    egészségpénztár közbeiktatásával fizeti, és az ehhez történő elszámoláshoz szükséges, az
    Páciens hozzájárul a személyes adatainak a biztosító vagy egészségpénztár részére történő
    továbbításához.
  3. Tekintettel arra a jogszabályi kötelezettségre, hogy Szolgáltató köteles az egészségügyi
    adatokat az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térbe (EESZT) továbbítani, ezért Ügyfél
    tudomásul veszi, hogy okirattal kell igazolnia Társadalombiztosítási Azonosító Jelét (TAJ
    szám), valamint személyazonosságát. Amennyiben ezen kötelezettségének Páciens nem tesz
    eleget, úgy ennek valamennyi következményét vállalja, Szolgáltató pedig ezzel kapcsolatos
    kártérítési kötelezettségét kizárja.


VI. ÜGYFÉLSZOLGÁLAT – PANASZKEZELÉS

  1. Az Egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos felvilágosítások, valamint a reklamációk ügyében a
    Szolgáltató munkatársa jár el. (Elérhetőségek: www.borokaegeszseghaz.hu )
  2. Az Egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos reklamációt, panaszt a Szolgáltató annak érkezésétől
    számított 30 munkanapon belül bírálja el és annak eredményéről írásban értesíti az Ügyfelet az
    általa megadott elérhetőségen.


VII. JÁRÓBETEG SZAKELLÁTÁS SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELE

  1. Páciens a Szolgáltató Járóbeteg szakellátási szolgáltatásait előzetes időpontegyeztetéssel veheti
    igénybe a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek mellett. A Szolgáltató által nyújtott és a
    Páciens által igénybe vehető szolgáltatások jegyzékét és árát a Szolgáltató mindenkori
    honlapján elérhető árjegyzéke tartalmazza. Szolgáltató árairól személyesen és telefonon
    keresztül kérhet információt.
  2. Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges a Szolgáltató
    rendelkezésére bocsátania az alábbi adatokat:
    Családi és utónév,
    Születési hely és idő,
    Anyja neve,
    TAJ száma, (amennyiben Páciens rendelkezik TAJ kártyával),
    Lakcím/számlázási cím,
    telefonszám,
    e-mail cím.
  3. Páciens köteles a kezeléseken és a vizsgálatokon az előzetesen egyeztetett időpontban, arra
    alkalmas fizikai és pszichikai állapotban illetve, ha a Szolgáltató előírt ilyet, akkor az előírás
    szerinti előkészítés után megjelenni, ellenkező esetben a Szolgáltató jogosult a Járóbeteg
    ellátás nyújtását megtagadni. Vizsgálatra nem alkalmas állapotban történő megjelenés meg
    nem jelenésnek számít, Felek az ilyen esetre előírt rendelkezéseket alkalmazzák.
  4. Járóbeteg szakellátás igénybevétele során Pácienst mindazok a jogok és kötelezettségek
    megilletik és terhelik, amelyek jelen ÁSZF Általános rendelkezések III. pontjában rögzítésre
    kerültek, az alábbi eltérésekkel: tekintettel arra, hogy a Felek közötti Szolgáltatási szerződés
    ráutaló magatartással, a Szolgáltatónál történő időpontfoglalással hatályba lép. Amennyiben a
    Páciens a vizsgálatba való beleegyezését az ellátás során tagadja meg, a Szolgáltató a
    szolgáltatási díjra jogosulttá válik.
  5. Páciens tudomásul veszi, hogy Járóbeteg szakellátás igénybevétele esetén az adott
    vizsgálathoz, kezeléshez (az invazív vizsgálatok kivételével) a beleegyezését szóban vagy
    ráutaló magatartással adja meg. Invazív beavatkozás esetén a Páciens írásbeli, vagy -
    amennyiben erre nem képes – két tanú együttes jelenlétében szóban vagy más módon megtett
    nyilatkozata szükséges. Páciens a vizsgálat, kezelés visszautasításáról köteles a Szolgáltatót
    írásban, az ambuláns lapra tett saját kezűleg írt és aláírt feljegyzéssel tájékoztatni.
  6. Amennyiben a vizsgálatok során a Szolgáltató orvosa további diagnosztikai vizsgálatokat
    indikált, amelyek eredménye, kiértékelése későbbi időpontban történik, Páciens tudomásul
    veszi, hogy ezek alapján az összefoglaló vélemény díját a konzultáció díja nem fedezi.
    Amennyiben Ügyfél/Páciens ezen kiértékelési lehetőséggel nem kíván élni, úgy Szolgáltató
    ezen leleteket nem ellenőrzi és az e miatt előálló egészségkárosodásért felelősségre nem
    vonható.
  7. Páciens tudomásul vesz, hogy a lefoglalt szolgáltatás tartalmán a helyszínen módosítani csak
    új időpont foglalásával lehetséges.
  8. Páciens tudomásul veszi, hogy a Járóbeteg szakellátás csak részben történő igénybevétele
    esetén sem tarthat igényt a szolgáltatási díj részben vagy egészben történő visszatérítésére.


VIII. LEMONDÁSI ÉS MÓDOSÍTÁSI FELTÉTELEK, MEG NEM JELENÉSEK ÉS KÉSÉSEK
KEZELÉSE

  1. Lemondás és módosítás: Páciens tudomásul veszi, hogy a járóbeteg egészségügyi ellátásra
    vonatkozó előre egyeztetett időpontot csak indokolt esetben, legalább 72 órával a lefoglalt
    időpontot megelőzően jogosult lemondani vagy módosítani. A lemondási/módosítási igény
    jelzése történhet a Szolgáltató időpontfoglalási csatornái valamelyikén. Amennyiben a
    lemondásra vagy módosításra a lefoglalt időponthoz képest 72 órán belüli időpontban kerül
    sor, úgy Szolgáltató jogosult a mindenkori árjegyzékében feltüntetett mértékű kötbért
    számlázni a Páciens felé.
  2. Meg nem jelenés: Páciens tudomásul veszi, hogy amennyiben lefoglalt vizsgálaton – akár
    neki fel nem róható okból – nem jelenik meg, úgy a Szolgáltató minden további
    jognyilatkozat nélkül jogosulttá válik a Páciens által igénybe nem vett járóbeteg szakellátás
    kapcsán a kötbérre.
  3. Késés: Páciens tudomásul veszi, hogy amennyiben az előre egyeztetett időponthoz képest
    jelentős késéssel jelenik meg – akár neki fel nem róható okból kifolyólag is - a Szolgáltató
    a járóbeteg egészségügyi ellátást nem tudja megkezdeni. Szolgáltató járóbeteg ellátás
    esetén 10 perc késést jelentős késésnek tekinti. Páciens tudomásul veszi, hogy késése
    esetén a Szolgáltató a rendelési időt nem köteles meghosszabbítani. Páciens tudomásul
    veszi, hogy a késése miatt elmaradt Szolgáltatás miatt kártérítésre nem tarthat igényt.
  4. Amennyiben szakmai okokból a Szolgáltató a már megjelent Páciens számára az
    előjegyzett időponthoz képest későbbi időpontban vagy egyáltalán nem tudja megkezdeni a
    Szolgáltatást, úgy a 30 percet meghaladó csúszás esetén Páciens jogosult új időpontot
    kérni, a Páciens egyéb kártérítésre nem tarthat igényt.
  5. Amennyiben az előre egyeztetett időpontot Szolgáltató mondja le, úgy köteles az Ügyfél
    számára új időpontot felajánlani. Szolgáltató az új időpont adási kötelezettségének eleget
    tesz, amennyiben az eredeti foglalás szerinti szakterületnek megfelelő szakembert állít.
  6. Amennyiben a Páciens adott napra több foglalással is rendelkezik és Szolgáltató ezek
    közül bármelyiket nem tudja biztosítani (lemondja), úgy a Páciens jogosult az aznapi
    előjegyzéseit más napra áthelyezni kötbérfizetési kötelezettség nélkül.

IX. A SZOLGÁLTATÁSI DÍJ ÉS ANNAK KIEGYENLÍTÉSE

  1. Páciens a járóbetegszakellátás igénybevételéért Szolgáltatási díjat köteles fizetni
    Szolgáltatónak. Szolgáltató a mindenkor érvényes díjait árjegyzéke tartalmazza és
    honlapján tesz közzé. Szolgáltató az árváltozás jogát fenntartja.
  2. A szolgáltatási díj az árjegyzékben szereplő szolgáltatás ellenértéke. Páciens tudomásul
    veszi, hogy a lefoglalt szolgáltatáson túl orvosszakmai szempontok alapján egyéb
    díjköteles szolgáltatások, valamint felhasznált gyógyszerek, gyógyászati
    segédeszközök árát bizonyos esetekben ezen felül szükséges térítenie, kérésére erről
    Szolgáltató tájékoztatást köteles adni.
  3. Páciens tudomásul veszi, hogy az orvosszakma szabályainak és Szolgáltató belső
    eljárásrendjének megfelelően az eredmények kiértékelésére adott esetben külön
    szakorvosi kontrollvizsgálat keretében a további teendők, vizsgálatok, kezelés
    átbeszélésével együtt kerülhet sor, amely Páciens részéről további díjfizetési
    kötelezettséggel járhat.
  4. Szolgáltató a Páciens részére papír alapú számlát állít ki.
  5. Szolgáltatási díj számlázása és kiegyenlítése magyar forintban (HUF) történik.
  6. A Szolgáltatási díj a Szolgáltatás igénybevételekor készpénzben, bankkártyával,
    egyenlíthető ki
  7. Amennyiben a Páciens a Szolgáltatást valamely, a Szolgáltatóval szerződésben álló
    biztosító, ellátásszervező vagy egészségpénztár finanszírozásával kívánja igénybe
    venni, vagy bármely egyéb okból a számlát a saját nevétől eltérő névre kéri kiállítani
    úgy köteles azt a számla kiállítását megelőzően jelezni. Páciens szintén köteles a
    számla kiállítását megelőzően jelezni, ha a számlán bármilyen megjegyzést kér
    feltüntetni.
  8. Fizetési késedelem esetén a Szolgáltató jogosult megtagadni minden további
    Egészségügyi szolgáltatás nyújtását a Páciens részére, amíg Szolgáltatóval szemben
    tartozása áll fenn.

X. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

  1. Szolgáltató a mindenkor hatályos ÁSZF-ét honlapján közzéteszi.
  2. Szolgáltató a jelen ÁSZF-ét jogosult egyoldalúan módosítani, a módosítások hatályba lépését
    megelőzően 30 nappal köteles a változásokat arra irányuló felhívással honlapján közzétenni.
  3. Felek kölcsönösen kijelentik, hogy a Szolgáltatással kapcsolatosan felmerült vitájukat
    elsődlegesen békés úton rendezik. Amennyiben az ezzel kapcsolatos tárgyalások nem vezetnek
    eredményre, úgy Felek az értékhatár függvényében alávetik magukat a Szolgáltató székhelye
    szerint hatáskörrel és illetékeséggel és rendelkező Bíróság kizárólagos döntésének.
  4. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
    törvény, az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény, az egészségügyi és hozzájuk
    kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. XLVII. törvény
    rendelkezései, valamint a mindenkor hatályos vonatkozó jogszabályok és szakmai protokollok
    az irányadók.